
Vuosi 2025 ei ole yhdistyksemme silmissä ainoastaan vuosi muiden joukossa. Vuodesta 2025 poikkeuksellisen tekee merkittävä virstanpylväs, joka kuvastaa yhdistyksemme pitkää ja arvokasta historiaa – Turun KY täyttää 75 vuotta!
Tämä vuosi on erityinen kunnianosoitus 75-vuotiaalle yhdistyksellemme, samalla suunnaten katseet sen tulevaisuuteen. Juhlallisuus ei rajoitu vain perinteiseen lokakuun vuosijuhlakauteen, vaan se ulottuu koko vuoden kattavaksi teemaksi. Suunnittelu alkaa jo alkuvuodesta, sillä 75-vuotias yhdistys ja sen kuntalaiset ansaitsevat arvoisensa ympärivuotisen elämyksen. Vuosi huipentuu Turun KY:n loistokkaisiin 75-vuotisjuhliin – ainutlaatuiseen hetkeen, jolloin juhlistamme yhdessä vuosikymmenten työtä ja arvokkaita perinteitä.
Juhlavuosi kutsuu sekä yhdistyksemme toimijat että kuntalaiset osallistumaan mukaan ainutlaatuiseen juhlakokonaisuuteen! Ensisijaisesti sen mahdollistaa motivoitunut ja määrätietoinen vuosijuhlatiimi, johon etsitään nyt halukkaita. Olitpa sitten pupu tai jo melkein kaiken kokenut rusakko, we want you! Vuosijuhlatiimi vastaa Turun KY:n vuosijuhlatuottajien johdolla koko juhlavuoden suunnittelusta, ideoinnista ja toteutuksesta. Kyseessä on laaja kokonaisuus, joka koostuu monesta eri osa-alueesta, joten tehtäviä on tarjolla monipuolisesti juhlavuoden järjestämisestä kiinnostuneille. Aivan kuten yhdistyksemme muussakin toiminnassa, haluamme juhlavuoden edustavan uskallusta uudistua ja kehittyä.
Tiimi koostuu pienemmistä tiimeistä, joilla on omat vastuualueensa. Näin varmistamme, että jokainen pääsee tekemään juuri sitä, missä kokee olevansa parhaimmillaan! Tiimien tarkemmat vastuualueet määritellään valintojen jälkeen ja perehdytyksessä.
Tiimiin valitaan 16 henkilöä, ja vastuualueet jakautuvat tiimiläisten osaamisen mukaan seuraavasti:
Fiinitiimi (2 hlö):
- Vastuussa pääjuhlasta.
Sillistiimi (2 hlö):
- Vastuussa silliksestä.
Juhlatiimi (3 hlö):
- Vastuussa jatkoista ja cocktail-tilaisuudesta.
- Kaksi jatkovastaavaa.
- Jatkovastaavat vastaavat pääjuhlan jatkoista, jatkojen jatkoista ja silliksen jatkoista.
- Yksi kokkarivastaava.
- Kokkarivastaava vastaa pääjuhlaa edeltävästä kutsuvieraiden cocktail-tilaisuudesta.
- Kaksi jatkovastaavaa.
Markkinointi- ja viestintätiimi (3 hlö):
- Vastuussa viestinnästä, markkinoinnista sekä visuaalisesta ilmeestä.
- Pestiin hakijoilta edellytetään kokemusta AD-tehtävistä tai muita pestiin soveltuvia taitoja.
- Kaksi Art Directoria (AD) – Vastuussa visuaalisesta ilmeestä sekä markkinoinnista.
- Yksi viestintävastaava – Vastuussa koko tiimin viestinnästä sekä markkinoinnista.
Taloustiimi (5 hlö):
- Vastuussa yritysyhteistyöstä ja rahoituksesta.
- Yksi controller.
- Eduksi katsotaan budjetointi- ja taloushallinnon kokemus.
- Neljä yrityssuhdevastaavaa.
- Eduksi katsotaan aiempi kokemus myyntityöstä tai yrityssuhteista.
- Yrityssuhdevastaavien vastuualue perinteisesti jakautuu joko pääjuhlaa tai sillisaamiaista koskevaan kokonaisuuteen, vastuualueet päätetään valintojen jälkeen.
- Tarkennathan hakemuksessasi, kumpaan tehtävään haet.
- Yksi controller.
Juhlavuosivastaava (1 hlö)
- Toimii sidosryhmävastaavana vuosijuhlatiimin sekä TuKYn toimijoiden välillä.
- Osallistuu yhdessä vuosijuhlatuottajien kanssa esimerkiksi muiden toimijoiden tapahtumasuunnitteluun, joka mahdollistetaan vuosijuhlatiimin budjetilla.
- Päävastuussa vuosijuhlatiimin mahdollisten omien tapahtumien organisoimisesta.
- Jäsenenä satunnaisesti kokoustavassa juhlavuositoimikunnassa yhdessä vuosijuhlatuottajien kanssa.
- Toiminta painottuu alkuvuodesta vuosijuhlakauteen asti. Tämän jälkeen tarvittaessa auttaa vuosijuhlakaudella juoksevissa asioissa.
Edellytämme hakijoilta:
- Hyviä yhteistyötaitoja
- Oma-aloitteisuutta
- Motivaatiota ja sitoutumista täysillä projektiin (viikottaiset kokoukset)
- Organisointi- ja paineensietokykyä
Eduksi katsomme:
- Aiempi kokemus tapahtumien järjestämisestä
- Innovatiivisuus ja ymmärrys vuosijuhlakokonaisuudesta ja sen kehittämisestä
Tiimeihin voit hakea yksin tai yhdessä parin kanssa! Otathan huomioon, että hakiessasi parin kanssa teidät arvioidaan yhdessä. Jos tunnet, että juuri sinulla (ja parillasi) on annettavaa tälle ainutlaatuiselle projektille ja haluat mukaan tiimiin, lähetä meille vapaamuotoinen hakemus, jossa vastaat(te) ainakin seuraaviin kysymyksiin:
- Mihin tiimiin haet ensisijaisesti? Oletko kiinnostunut mahdollisesti myös muista tiimeistä?
- Minkälaista osaamista sinulla on, jonka koet olevan hyödyksi juuri kyseisessä tiimissä?
- Mitä uutta haluaisit nähdä tämän vuoden vuosijuhlilla?
- Oletko ollut TuKYn toiminnassa mukana? Missä?
Hakemukset tulee toimittaa vuosijuhlatuottajille viimeistään tiistaina 4.2.2025 klo 23:59 osoitteeseen vuosijuhlat@tuky.fi. Jos sinulla heräsi kysyttävää hakuun liittyen, voit kontaktoida meitä saman sähköpostiosoitteen kautta!
Toivomme hakemuksia niin uusilta kuin kokeneemmiltakin kuntalaisilta. Hakijat kutsutaan tarvittaessa haastatteluun hakemuksen perusteella. Hakijoita voidaan haastatella jo hakuaikana tai sen loppumisen jälkeen viikolla 6. Valinnoista ilmoitetaan hakijoille viikolla 7. Lopulliset valinnat tehdään mahdollisten haastatteluiden ja hakemusten perusteella.
Valinnat tehdään Turun KY:n henkilövalintojen ohjesäännön mukaan.
Yhteistä juhlavuotta odottaen,Totte Pajuniemi & Samu RuikkaVuosijuhlaisännät 2025vuosijuhlat@tuky.fi
——————————————
The year 2025 is not just another year for our association. What makes it exceptional is a significant milestone that reflects the long and valuable history of our organization – Turun KY turns 75!
This year is a special tribute to our 75-year-old association while also looking towards the future. The celebration will not be limited to the traditional annual ball season in October but will extend throughout the entire year. Planning begins early in the year, as a 75-year-old association and its members deserve a year-long experience worthy of the occasion. The year will culminate in Turun KY’s grand 75th-anniversary celebration – a unique moment to honor decades of work and cherished traditions together.
The anniversary year invites both our active members and the entire community to participate in an unforgettable celebration experience! This is primarily made possible by a motivated and determinedannual celebration team, and we are now looking for enthusiastic individuals to join. Whether you’re a newcomer or a seasoned member – we want you!The annual celebration team, under the leadership of the annual ball producers, is responsible for planning, conceptualizing, and executing the entire anniversary year. This is a large-scale project consisting of multiple elements, offering a variety of roles for those interested in organizing the celebrations. Just like in all other activities of our association, we want the anniversary year to represent bold innovation and progress.
The team is divided into smaller sub-teams, each with its own responsibilities. This ensures that everyone gets to focus on what they do best! The specific roles and responsibilities will be determined after the selections and during orientation.
The team will consist of 16 members, with responsibilities divided according to their skills and interests:
Fiiniteam (2 members)
- Responsible for the main celebration.
Sillisteam (2 members)
- Responsible for the traditional sillis (post-celebration brunch).
Party Team (3 members)
- Responsible for the afterparty and cocktail reception.
- Two afterparty coordinators.
- In charge of the main ball’s afterparty, late-night afterparty, and the sillis afterparty.
- One cocktail reception coordinator.
- Responsible for the pre-celebration cocktail event for invited guests.
- Two afterparty coordinators.
Marketing & Communications Team (3 members)
- Responsible for communication, marketing, and visual branding.
- Requirements: Applicants should have experience in art direction (AD) or other relevant skills.
- Two Art Directors (ADs) – Responsible for visual branding and marketing.
- One Communications Coordinator – Responsible for team communication and marketing efforts.
Finance Team (5 members)
- Responsible for corporate partnerships and fundraising.
- One Controller
- Prior experience in budgeting and financial management is an advantage.
- Four Corporate Relations Coordinators
- Prior experience in sales or corporate relations is seen as an advantage.
- Corporate relations responsibilities are typically divided between the main celebration and the sillis, and specific roles will be assigned after selections.
- Please specify in your application whether you are applying for the controller role, or corporate relations.
- One Controller
Anniversary Year Coordinator (1 member)
- Serves as a liaison between the anniversary celebration team and other TuKY representatives.
- Collaborates with the annual ball producers on event planning with other TuKY stakeholders.
- Organizing any additional anniversary team events.
- Participates in the anniversary committee, which meets periodically with the annual ball producers.
- Focuses on activities from early 2025 until the annual ball season, assisting as needed during the main event period.
What We Expect from Applicants
- Strong teamwork skills
- Proactiveness
- Motivation and full commitment to the project (weekly meetings)
- Organizational and stress management skills
What We Value
- Previous experience in event organizing
- Innovative ideas and a strong understanding of anniversary celebrations and their development
How to Apply
You can apply alone or with a partner! If applying as a pair, you will be assessed together.If you feel that you (or you and your partner) have something valuable to contribute to this unique project and want to be part of the team, submit a free-form application, answering at least the following questions:
- Which team are you applying for? Are you open to other teams as well?
- What skills do you have that would be beneficial for this role?
- What new ideas would you like to bring to this year’s anniversary celebration?
- Have you been involved in TuKY’s activities before? If so, in what capacity?
Send your application to the annual ball producers by Tuesday, February 4, 2025, at 23:59 to vuosijuhlat@tuky.fi. If you have any questions regarding the application process, feel free to contact us at the same email address!
We encourage applications from both new and experienced members. Applicants may be invited for an interview based on their application. Interviews may take place during the application period or after the period in week 6. Selections will be announced to applicants in week 7. Final selections will be made based on applications and potential interviews. Turun KY’s personnel selections are done according to the guidelines for personnel selection.
Looking forward to an amazing anniversary year together!
Totte Pajuniemi & Samu Ruikka
Annual Ball hosts 2025