Arvon kuntalaiset

Maamme hallitus on eilen linjannut, että yli 500 ihmisen yleisötilaisuudet perutaan toukokuun loppuun saakka Koronavirus-pandemian johdosta. Myös pienempien tapahtumien järjestämisen kohdalla on kehotettu käyttämään tarkkaa harkintaa.

Tilanteen vakavuudesta johtuen Turun KY:n hallitus on päättänyt seurata viranomaisten antamia ohjeita ja perua kaikki Turun KY:n alaiset tapahtumat toistaiseksi 12.4.2020 asti. TuKY Parkki ja Turun KY:n toimisto ovat suljettuina 12.4.2020 asti, joten myös päivystysvuorot ovat peruttu. Hallitus seuraa tilanteen kehittymistä aktiivisesti ja viestii jäsenistölle mahdollisista muutoksista tarvittaessa.

Peruutukset koskevat myös TuKY-Speksin näytöksiä, joiden oli määrä alkaa tulevana sunnuntaina 15.3.2020. Speksin näytökset pyritään siirtämään mahdollisuuksien mukaan alkusyksylle 2020. Näytösten mahdollisista siirtämisistä ja lippujen muutoksista sekä palautuksista tiedotetaan mahdollisimman pian.

Turun KY:n linja pohjautuu Valtioneuvoston, aluehallintoviraston ja Turun yliopiston suosituksiin ja ohjeistuksiin. Turun KY:n tehtävä on valvoa jäsenistönsä etua ja olemme tehneet linjauksen jäsenistömme terveyttä ja hyvinvointia ajatellen. Turun KY haluaa toimia yhteiskuntavastuullisesti tilanteessa ja ehkäistä taudin leviämistä omalla toiminnallaan.

Tiedotamme maanantaina 30.3.2020 hallituksen kokouksen jälkeen lisää loppukevään tapahtumista ja käytännöistä.

Tilanne on koko yhteisölle erittäin harmillinen, ja toivommekin tässä ikävässä tilanteessa ymmärrystä.

Aiheesta nousevat kysymykset voi lähettää osoitteeseen puheenjohtaja@tuky.fi.

Turun yliopiston ohjeistus tilanteessa toimimiseen

Terveisin

Turun KY:n hallitus

Dear students,

Finnish Government stated yesterday that events with over 500 participants should be canceled until the 31st of May due to the Corona-pandemic. Turun KY takes this matter very seriously and follows the instructions from the authorities carefully.

Due to the seriousness of the situation, the board of Turun KY has decided to follow the instructions given by the authorities and cancel all events until 12th of April 2020. Events with more than 500 people have been canceled until 31st of May 2020. TuKY Parkki and Turun KY’s office are also closed until 12th of April 2020. We will follow the situation actively and inform about any changes that may be relevant to our members.

The cancellations also apply to TuKY-Speksi shows which were scheduled to begin this Sunday 15th of March 2020. We will do our best to reschedule the shows to early autumn 2020. We will inform you about possible schedule changes, ticket changes, and returns as soon as possible.

The policy of Turun KY is based on the recommendations and guidelines of the Finnish Government, the Regional Government Office and the University of Turku. Our mission is to secure the health of our members, and we want to act in a socially responsible manner and do our best to prevent the spread of the disease.

Information regarding later events in the spring will be announced after Turun KY’s board meeting on 30th of March 2020

The situation is very unfortunate for the whole community and we ask for your understanding in this matter.

Instructions of University of Turku on Coronavirus

Best regards,